perjantai 12. maaliskuuta 2010

Hyrryrryr

Minä sitten rakastan ja inhoan ompelemista.




Kaipaatteko selitystä?

Rakastan koska:
- tulee niin nopeasti valmista
- pienestä palasta vanhaa kangasta saa jotain uutta aikaan
- ja se tapahtuu nopeasti
- ja sitten voinkin ryhtyä toistamaan itseäni, eli ks. ensimmäinen kohta

Inhoan koska:
- se p*rhanan lainasaumuri ei oo mun kans samaa mieltä siitä että lankoja EI heitetä pois sieltä neulansilmästä omia aikojansa. Mä en edes tiedä miten se sen tekee, hups vaan on lanka pois, vaan ei poikki.. Ja silti mielummin tappelen saumurin kanssa ja huolittelen sillä reunat kuin vain siksakkaisin, oma syy oma vika..
- näin pienessä kämpässä joutuu aina raijaamaan koneet ja kangaspussit esille ja ruokapöydälle joka muuttuu hetkeksi ompelupöydäksi ja taas toisinpäin jos aikoo jotain syödäkin jossain vaiheessa.. Siksi varmaan kaikki valmistuu nopsasti, - kun on pakko..


Nojoo, huomenna kuvia tuotoksesta, joka on vähän jo tutun näköinenkin jos joku on täällä alusta lähtien pyörinyt.

4 kommenttia:

Puffala kirjoitti...

Saumureiden langoitus taitaa olla vähän henkimaailman asioita. mun saumuri saattaa myös tehdä tuota; etenkin jos yritän lusmuta ja vaihtaa siepparien lankoja vanha-poikki-ja-uusi-solmulla-kiinni-ja-aja-läpi-menetelmällä. Ja varsinkin jos sen solmun tekee liian löysäksi. Sitten alkaa Neiti bernetten kapinointi. Kapinan saan taltutettua vain sillä, että kiltisti otan pois _ihan_ kaikki langat ja sormet ristissä ja kieli keskellä suuta langoitan uudestaan.
Mutta on se sitten sen arvoista, kun ei tarvitse erikseen huolitella saumavaroja! <3
Tsemppiä taisteluihin! :)

Irena kirjoitti...

Bernette se tuokin on..

Mielenkiintoisinta tuossa neulansilmäpoistumassa on, että kyseinen lanka on edelleen kiinni myös työssä, mutta katoaa vain neulansilmästä, joka mun tietääkseni on umpinainen eikä siis pitäisi olla jostain reunasta auki!!

Puffala kirjoitti...

Juu, mulla poistuu lanka ihan samoin!
Ei ymmärrä mun pään looginen, geometrinen eikä muukaan osio. Outoa!

Irena kirjoitti...

Tämä on salaliitto, tarkoituksena ajaa saumurinkäyttäjät hulluiksi!